Ekonomi

Yıldız Holding 2023’te 250 milyar TL ciro hedefliyor

Tütüncü, dünya ticaretindeki gerilemeler karşısında Türkiye’nin küresel tahminlerin üzerinde bir büyüme gösterdiğini belirterek, Yıldız Holding’in de 2022’yi kapatarak bu tabloyu pekiştirdiğini söyledi.

Tütüncü, “Yıldız Holding, 75 bin çalışanı ile Türkiye’nin en çok tercih edilen patron markalarından biri olmaya devam ederken, tüm dünyada rekor bir büyüme ile kapattı. Odaklı, vizyoner ve yenilikçi çalışmalarımız sonucunda; Henüz kesinleşmeyen rakamlara göre 2022’nin tamamını kapsayan konsolide ciro 170 milyar TL Bu da bir önceki yıla göre yüzde 70 büyüme demek.” dedi.

Yıldız Holding’in ihracatta Türkiye’nin yüzünü güldürdüğünü kaydeden Tütüncü, Türkiye’de üretip dünyanın her yerine gönderdiklerini söyledi.

Holdingin ana faaliyet alanlarının gıda ve perakende olduğunu, enerjilerini ve projelerini ağırlıklı olarak bu alanlara yönlendirdiklerini belirten Tütüncü, odaklandıkları alanlarda kaynak yaratmaya ve organik büyümeye devam ettiklerini vurguladı.

Şok ve Seç market sayısı 12 bin 200’ü geçti

Mehmet Tütüncü, gıda alanında Ülker’in yanı sıra McVities ve Godiva gibi dünya markalarıyla da faaliyet gösterdiklerini hatırlatarak, bu şirketlerin sadece Yıldız Holding’in değil, Türkiye’nin de dünya çapında gurur duyacağı markalar olduğunu söyledi.

Perakendede franchising modelinde faaliyet gösteren Şok Marketler, Bizim Toptan ve Seç Market ile Türkiye genelinde kesintisiz büyüme kaydettiklerini belirten Tütüncü, “Bugün Şok Marketler’deki mağaza sayısı 10 bini geçerken, Seç Market ağı 480 yeni hizmete açıldı. 2022’nin ilk 9 ayında mağaza sayısını 2.200’ün üzerine çıkardı.” dedi.

Tütüncü, CepteŞok ve E-star kuruluşlarının yanı sıra girişim sermayesi şirketi Gözde Girişim’in çatısı ile online perakendede bu alanda sağlam bir zemin oluşturduklarını belirtti. altındaBüyüme potansiyeli gördükleri alanlara yatırım yaptıklarını da açıkladı.

11 ayda 11,2 milyar TL ihracat

Yıldız Holding CEO’su Tütüncü, holdingin sadece ciroda değil, istihdam ve ihracatta da dikkat çekici bir büyüme sergilediğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Üretim ve Ar-Ge üssümüz Türkiye. Buradaki fabrikalarımızda üretilen eserler ‘Made in Turkey’ etiketiyle dünyanın her yerindeki tüketicilerle buluşuyor. Bu tesislerde ürettiğimiz eserler özellikle Kuzey Amerika, Avrupa, Orta Doğu’ya ihraç ediliyor. , Kuzey Afrika ve Orta Asya’da sonuç olarak Türkiye ekonomisine önemli katkılar sağlıyoruz. 2022 yılı Kasım ayı itibarıyla ihracatımız geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 106 artarak 11,2 milyar TL olarak gerçekleşti. İhracat gücümüz sayesinde Türkiye’ye ekonomik katma değer katmanın gururunu yaşıyoruz.”

İstihdam anlamında da ciddi sorumlulukları olduğunu belirten Tütüncü, 75 bin çalışanın 12 bin 400’ünün yurt dışında olduğunu, yeni mağazalar açıldıkça istihdama katkılarının arttığını anlattı.

Ülker, McVitie’s ve Godiva gibi büyük markaları bir araya getiren pladis’in ciroda en büyük paya sahip olduğunu kaydeden Tütüncü, 2022’nin 9 ayında pladis’in konsolide cirodaki payının yüzde 40’a ulaştığını söyledi.

Tütüncü, Şok Marketler, Bizim Toptan ve Seç Market’in hisselerinin yüzde 39 olduğunu belirterek, “2022 yılsonuna göre Şok Marketler’de yüzde 110, Bizim Toptan’da yüzde 95 ve Ülker’de yüzde 110 büyüme bekliyoruz. geçen sene.” şeklinde konuştu.

2023 hedefi 250 milyar TL ciro, 4,4 milyar TL yatırım

Mehmet Tütüncü, Kerevitaş’ın 2022 yılını büyümede yeni bir rekorla kapatmayı hedeflediğini belirterek, konut dışı tüketimin lider markalarından g2mEksper’in yüzde 120’lik başarılı ciro büyümesini 2022’de de sürdüreceğini söyledi.

Tütüncü, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yıl dönümü olduğu için bu yılın herkes için çok önemli olduğunu belirtti.

“Önümüzdeki dönemde de ülkemizin küresel arenadaki daha güçlü konumuna katkı sağlamaya, ihracat ve üretimle Türkiye’ye değer katmaya devam edeceğiz. Bu yaklaşımla 250 milyar TL ciro ve yaklaşık 200 bin kişilik ek istihdam hedefliyoruz.” 2023’te 10 bin kişi Hedefimiz bu büyümenin sürdürülebilir olmasını sağlamak Türkiye’deki yatırımlarımızı 2022’ye göre yüzde 76 artırarak 4.4 milyar TL’ye çıkarmayı planlıyoruz. dünya çapında yeni coğrafyalara yaptığımız yatırımlarla yurtdışına açılıyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

nakliyat
Başa dön tuşu