Fisker varlıklarını satmak ve borç yükümlülüklerini yeniden düzenlemek için iflas ilan etti
Elektrikli araç üreticisi Fisker, Pazartesi günü geç saatlerde varlıklarını satarak ve mali yükümlülüklerini yeniden düzenleyerek işini korumayı amaçlayan iflas işlemlerini başlattı. Bu hamle, şirketin Ocean model spor araçlarının üretimini arttırmaya çalışırken fonlarını tüketmesinin ardından geldi.
Son derece rekabetçi olan elektrikli araç piyasası, son iki yıl içinde Proterra, Lordstown ve Electric Last Mile Solutions gibi birçok işletmenin iflas etmesine tanık oldu. Bu işletmeler azalan tüketici ilgisi, sermaye artırımında karşılaşılan zorluklar ve küresel tedarik ağlarındaki yaygın aksaklıklardan kaynaklanan operasyonel engellerle karşılaştı.
Bir otomotiv tasarımcısı olan Henrik Fisker’in kurduğu şirket, Şubat ayında bir girişim olarak devamlılığını sorgulamaya başladı.
Akabinde, şirket büyük bir otomobil üreticisinden mali destek alamadı ve bu da faaliyetlerinin azalmasına yol açtı. Reuters tarafından Nissan olarak tanımlanan otomobil üreticisi ile bir anlaşmaya varılamaması, Fisker’in adı açıklanmayan bir finansörden aldığı ve üreticinin katkısına bağlı olan 350 milyon dolarlık yatırımı kaybetmesine neden oldu ve şirketi alternatif çözümler aramaya zorladı.
Fisker, “Elektrikli araçlar sektöründeki diğer kuruluşlarda olduğu gibi, operasyonel verimliliğimizi etkileyen bir dizi sektöre özgü ve daha geniş ekonomik zorluklarla karşılaştık” dedi.
Şirketin operasyonel bölümü olan Fisker Group Inc, Delaware’de sunduğu 11. Bölüm iflas beyanında varlıklarını 500 milyon ila 1 milyar dolar, borçlarını ise 100 milyon ila 500 milyon dolar arasında sıraladı. Belgelere göre şirketin en büyük 20 alacaklısı arasında Adobe (NASDAQ:ADBE), Alphabet’in Google’ı (NASDAQ:GOOGL) ve SAP (SAPGF) yer alıyor.
Bu makale yapay zeka yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiştir ve bir insan editör tarafından düzenlenmiştir. Daha fazla bilgi için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakınız.